Sezona godišnjih odmora još uvek traje, pa je red da preporučimo knjigu za čitanje. Naravno za gikove, ali takvu da može da se čita i u opuštenijoj atmosferi, recimo na plaži. Dobar izbor je The Pragmatic Programmer, koja se naravno može naći na amazonu i u kindle formatu. U nastavku su moji utisci o knjizi i jedna edukativna igra, ako vas to ne zanima pravac amazon.
Kompjuteraške knjige su roba kratkog roka trajanja, uglavnom zbog brzine kojom se razvija tehnologija, ili su tako i zamišljene, tipa „Naučite X za 1 dan“. Ima i izuzetaka, jedan od boljih je ovaj naslov iz prošlog veka (1999), koji je još uvek aktuelan. Naravno ima stranica na kojima se primećuje teret godina koja knjiga nosi, ali je procenat korisnog materijala i posle 15+ godina jako veliki.
Pretpostavljam da će javiše uživate mlađe kolege jer, kao što podnaslov sugeriše „From Journeyman to Master“, može poslužiti kao lep uvod u industriju. Tu su i neke ideje koje su već postale plemenske vrednosti:
- Care About Your Craft
- Don’t Live with Broken Windows
- Use Tracer Bullets to Find the Target
Ortogonalnost
Naročito mi se dopao koncept koji su autori nazvali ortogonalnost, sama ideja je pozajmljena iz geometrije i jako je jednostavna. Delovi sistema su ortogonalni ako promena jednog ne utiče na drugi, kao što kretanje duž X-ose ne menja poziciju na Y-osi. Ovaj koncept je donekle uopštenje koncepta „Decoupling“, koji se može posmatrati i kao jedna od metoda za postizanje ortogonalnosti. Ali i pored toga što je uopšteniji meni je nekako intuitivniji. Pa sam u to ime, napravio jednu edukativnu igru koja bi trebalo da dočara koliko je ortogonalnost bitna.
Cilj je dovesti lopticu do gola na desnoj strani. Da bi mogli da koristite strelice sa tastature za kretanje najbolje je da otvorite igru u novom prozoru.
Tu su i parametri transformacije vektora koji koristimo za kretanje loptice, tako da možete da eksperimentišete.
Neka vas bagovi, osim ovog bloga, zaobiđu i neka vam softver bude ortogonalan. Prijatno čitanje!